MySQL
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
MySQL
نوشته شده در یک شنبه 7 آذر 1395
بازدید : 400
نویسنده : نانکلی

برای اين منظور Benchmark ای طراحی گرديده و برای ترکيبهای مختلفی از پايگاههای داده و تکنولوژی ها سمت Server اين Benchmark اجرا شده است ؛ جدولی که در ادامه آمده است بيانگر نتيجه اجرای اين آزمايش می باشد .

 

 

Sql Server Oracle Access MySql 

Started  18:36:22 Started  18:33:47 Started  18:42:43 Started  19:08:47 PHP

Finished  18:37:19 Finished  18:35:25 Finished  18:43:08 Finished  19:09:00

243573  records found 243573  records found 243573  records found 243573  records found

57 secs 1 min ,38 secs 25 secs 13 secs

Started  9:42:40 Started  18:32:59 Started  18:41:52 Started  19:5:13 ASP

Finished  9:47:24 Finished  18:33:16 Finished  18:42:19 Finished  19:5:36

243573  records found 243573  records found 243573  records found 243573  records found

4 mins ,44 secs 17 secs 27 secs 23 secs

Started  19:29:34 Started  19:10:34 Started  19:11:58 Started  19:11:28 JSP

Finished  19:29:40 Finished  19:11:07 Finished  19:12:06 Finished  19:11:45

243573  records found 243573  records found 243573  records found 243573  records found

6 secs 33 secs 8 secs 17 secs

 

در آزمايشی که انجام شد مشخصات ابزارهای بکار گرفته شده به صورت پيرو قرار داشت : •MySQL 3.23.40

•Oracle 8.i Personal Edition

•SQL Server 2000 Standard Edition

•PHP 4.0.4p11

•ASP 3

•Java 2/JDK 1.3/Jakarta-tomcat – 3.2.3

اين تست برای پايگاه داده

mySQL – سريعترين تکنولوژی سمت Server را PHP معرفی کرد .

Access - سريعترين تکنولوژی سمت Server را Java Servlet معرفی کرد .

Oracle - سريعترين تکنولوژی سمت Server را ASP معرفی کرد .

SQL Server - سريعترين تکنولوژی سمت Server را Java Servlet معرفی کرد .

 

نتيجه گيريهای صورت گرفته به صورت زير می باشد :

PHP با mySQL سريعتر عمل می نمايد.

ASP با Oracle سريعتر عمل می نمايد.

Java Servlet با SQL Server سريعتر عمل می نمايد.

 

ترين ها :

سريعترين ترکيب پايگاه داده و تکنولوژی سمت Server ترکيب Java Servlet و SQL Server می باشد .

کند ترين ترکيب پايگاه داده و تکنولوژی سمت Server ترکيب ASP و SQL Server می باشد .

 

مشخصات ماشين ها :

Oracle بروی يک ماشين Compaq ، PentiumIII 600 مگاهرتز و 256 مگابايت حافظه اصلی با سيستم عامل Windows 2000 Advanced Server SP2 اجرا شده است.

SQL Server بروی يک ماشين Compaq ، PentiumIII 500 مگاهرتز و 256 مگابايت حافظه اصلی با سيستم عامل Windows 2000 Advanced Server SP2 اجرا شده است.

MySQL بروی يک ماشين Compaq ، PentiumIII 500 مگاهرتز و 256 مگابايت حافظه اصلی با سيستم عامل Windows 2000 Advanced Server SP2 اجرا شده است.

Access بروی يک ماشين Compaq ، PentiumIII 600 مگاهرتز و 512 مگابايت حافظه اصلی با سيستم عامل Windows 2000 Advanced Server SP2 اجرا شده است.

PHP و ASP بروی IIS در يک ماشين Compaq ، PentiumIII 600 مگاهرتز و 512 مگابايت حافظه اصلی با سيستم عامل Windows 2000 Professional SP2 اجرا شده است .

Java Servlet بروی Tomcat و در همان ماشينی که ASP و PHP اجرا می شوند اجرا شده است.

 

و برای اطلاع دقيقتر لازم به توضيح است که :

ماشين PentiumIII ای که دارای پردازنده 600 مگاهرتز با 512 مگابايت حافظه اصلی بود از يک هارد ديسک 12.1 گيگابايتی Seagate با سرعت 5200 دور در دقيقه استفاده می کرد.

ماشين PentiumIII ای که دارای پردازنده 500 مگاهرتز با 256 مگابايت حافظه اصلی بود از يک هارد ديسک 12.6 گيگابايتی Seagate با سرعت 5200 دور در دقيقه استفاده می کرد.

ماشين PentiumIII ای که دارای پردازنده 600 مگاهرتز با 256 مگابايت حافظه اصلی بود از يک هارد ديسک9.3 گيگابايتی Seagate با سرعت 5200 دور در دقيقه استفاده می کرد.

 

نکات مطرح و عوامل تست :

در زمان اجرا تست هر ماشين تنها دارای يک Client متصل به آن بوده است و تنها ، نرم افزار پايگاه داده بروی آن در حال اجرا بود. در مورد نرم افزار WebServer تنها پروسه در حال اجرا در سمت Server همين نرم افزار و در سمت Client تنها يک Web Browser ( IE 6.00 beta 2 ) در حال اجرا بود .

پايگاه داده دارای 243573 رکورد بوده است . پايگاه داده های Oracle ، mySQL ، Access و SQL Server همگی از شمای زير استفاده کرده بوده اند:

 

id – INT (signed, not null) [number in Access]

 character – CHAR (1) ( signed not null ) [text in Access]

 quote – VARCHAR(255) ( signed not null ) [text in Access]

 

•همه جداول بروی فيلد id ايندکس گذاری شده اند و کليد اصلی جداول هم همين است . هيچ کدام از نرم افزار های بهينه سازی بروی داده ها استفاده نشده است .

•جمله SQL بکار رفته شده "SELECT * FROM tablename" بوده است و زمانهای نوشته شده زمان قبل و بعد از اتصال به پايگاه داده می باشند .

•يک INT در همه زبانها به عنوان شمارشگر برای شمارش رکورد ها استفاده شده است .

•Oracle بروی يک ماشين سريعتر از ماشينهای SQL Server و mySQL اجرا شده است .بهرجهت Oracle حداقل 256 مگابايت حافظه اصلی را پيشنهاد می کند و موارد معمول آن دوبرابر اين مقدار است در ضمن نرم افزار تست برای تمام پايگاه داده ها بروی يک سخت افزار اجرا شده است .

•پايگاه داده تنها پروسه در حال اجرا بروی آن ماشين بوده است ، به غير از سرويس های سيستم ( برای مثال : SQL Server Service در زمان اجرا mySQL ، Shut down شده است و به همين ترتيب برای بقيه پايگاههای داده ).

•Access بروی ماشينی اجرا شده است که دو برابر ماشين پايگاه داده های ديگر حافظه اصلی دارد و در ضمن به صورت محلی اجرا شده است نه بروی يک شبکه .

•Java Servlet کامپايل شده بوده است .

 

 

نتيجه گيری نهائی :

 

 

به عنوان نتيجه گيری نهائی می شود عنوان کرد که بهترين ترکيب و کم هزينه تري آن ترکيب mySQL و PHP می باشد .

 

مراجع:

اين مقاله بر اساس تحقيقات به عمل آمده از سايتهای تخصصی برنامه نويسی در اينترنت تهيه شده است.

 

بانک اطلاعاتی:

مجموعه ای است از داده های ذخیره شده به صورت مجتمع و مبتنی بر یک ساختار تعریف شده به طور صوری، با حداقل افزونگی، تحت کنترل متمرکز، مورد استفاده یک یا چند کاربر،به طور اشتراکی و همزمان.

 

 

 

ادامه تحقیق در

 

چرا بانکهای اطلاعاتی ؟

 

هر سازمانی که بتواند به اطلاعات جامع تر، صحیح تر ،کامل تر، دقیقتر، با صرف هزینه کمتر  و در اسرع وقت دستیابی  داشته باشد به عبارت دیگر ازاطلاعات بهتر و بیشتر استفاده کند، در اهدافش موفق تر خواهد بود.

ذخیره سازی داده ها در بانک بصورت مجتمع بدین معنی است که کل داده های عملیاتی محیط مورد نظر کابران مختلف، در کادر یک ساختار مشخص، بصورت یک جا ذخیره شده باشند.

 

درباره MS SQL SERVER

 

MS SQL SERVER یکی از محصولات میکروسافت هست و معمولا از ورژن ۲۰۰۰ آن داخل سازمان ها استفاده می شد ولی ورژن ۲۰۰۵ آن در واقع یه چیزی خیلی بیشتر از دیتا بیس خالی هست. ورژن جدیدتر در سال ۲۰۰۸ معرفی شد ، که فوق العاده بود. برای وقتی که از زبان های برنامه نویسی مایکروسافتی ( برنامه نویسی تحت ویندوز asp یا asp.net ) استفاده می کنیم

 

از SQL SERVER استفاده می کنیم. قدرت پردازش فوق العاده ای دارد و چون سرور هم هست تعداد کاربر های خیلی زیادی را در آن واحد جواب می دهد و امکانات ویژوال خیلی خوب و  امنیت قابل قبولی را ارائه می کند.

 

 

 

درباره MySql

 

بانک اطلاعاتی MYSQL بزرگترین سیستم بانکهای اطلاعاتی است که از سال ۱۹۹۵ توانسته تقریبا ۱۰۰% سرور هایی که از OS های کد باز (لینوکس و یونیکس) را به تصرف خود در آورد در طی فعالیت چندین ساله این شرکت همیشه از امنیت این سیستم مثال زده ایم.

اپن‌سورس بودن ‌‌MySQL باعث شده ‌است که بسیاری از شرکت‌ها بتوانند برای هر چه آسان‌تر کردن و پیشرفته ‌تر نمودن ابزارها و محیط‌ های گرافیکی مبتنی بر MySQL وارد کار شوند و به سرعت کمبود واسط کاربرهای ویژه مدیریت در‌‌MySQL را جبران نمایند. یکی از معتبرترین واسط‌ های کاربرهای گرافیکی در زمینه مدیریت، برنامه Query Browser است که شرکت‌‌MySQL آن‌را ساخته و رسمی‌ترین برنامه‌ مدیریت در MySQL است.

 

چهار DBMS معروف, کاربرد زیادی دارند :

 

  Access

 MySQL

 SQL Server

 Oracle

 

در برنامه نویسی PHP از کدام DBMS استفاده کنیم ؟

با هر کدوم ازاین سیستم ها میشه یک بانک اطلاعاتی در وب ایجاد کرد و PHP هم برای برقراری با هر کدوم از این چهارتا Develop شده اما امکاناتی که PHP برای برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی MySQL فراهم کرده متنوع و جالبتر است.

 

 

 

تفاوت های Oracel و Sql

درست است که اوراکل قابلیت Notification Service (که SQL دارد) را ندارد ولی با این وجود مزایایی دارد که SQL دارانیست مثلا: از نظر امنیت اوراکل دارای ۱۴ لایه امنیتی و SQL دارای ۵ لایه امنیتی است.

با اوراکل امکان مدیریت بر روی حجم نامحدود از اطلاعات وجود دارد و لی با SQL نه.

تنظیمات پارامتریک baffer cache , Shard pool و همچنین Open Cursor , Transaction و بسیاری از تنظیمات دیگر مانند تنظیم اندازه بلوکهای اطلاعاتی از جمله مزایای Oracel است.

در قسمت Performance/Cost این SQL است که رقابت را برنده می شود به این دلیل که SQL خیلی ارزانتر از اوراکل است.

Performance اوراکل بهتر از SQL است ولی زمانی این Performance به حد اعلای خود می رسد که اوراکل را در UNIX نصب کنیم ، وگرنه در ویندوز Performance ها یکی می باشد.

منابع سخت افزاری که اوراکل استفاده می کند خیلی بیشتر از SQL است.

اگر Client ها و Server غیر از ویندوز باشد مطلقا نباید از SQL استفاده کرد.

تنظیمات اوراکل بیشتر در اختیار کاربر می باشد.

چون معماری اوراکل برگرفته از مفهوم ریاضی نظریه مجموعه هاست در نتیجه امکان Partiton بندی در آن وجود دارد.

در اوراکل مبحث Sequence را داریم که مزایای خاص خودش را دارد ولی در SQL نه.

اگر چه اوراکل امکانات بیشتری را ارائه می دهد ولی اگر حجم کاری که می خواهید انجام بدهید گسترده نیست بهتر است که از SQL استفاده کنید.

 

 

 

ویژگی های MySQL

یک نرم افزار open source هست: یعنی اینکه می توانیم کد آن را مطالعه کنیم و بر حسب نیاز تغییر بدهیم و همچنین پشتیبانی خوبی از آن صورت می گیرد.

 

 MySQL از SQL پشتیبانی می کند : همانطور که می دانید SQL یک زبان ساخت یافته برای انجام تقاضاها از بانک اطلاعاتی هست گرچه نحوه درخواست SQL از یک بانک اطلاعاتی به بانک دیگر تفاوت دارد ولی مفهوم اساسی آنها یکسان است.

  کارایی و قابلیت اعتماد آن بالا است : در اغلب محیط ها دارای سرعت زیاد و قابلیت اعتماد بالاست.

 

 به کار گیری آن آسان است : سیستم مدیریت ساده ای است, ولی ویژگی های قدرتمندی دارد . در این سیستم بانک اطلاعاتی و جدول ها به صورت یک دایرکتوری ایجاد می شوند که ایجاد , باز کردن یا حذف کردن آنها بسیار ساده است.امکاناتی دارد که مدیریت بر DB رو آسان میکند.

 

 پشتیبانی رایگان : گروه خبری MySQL لیست های پستی , وب سایت های مستقلی که اطلاعات را به طور رایگان در اختیار قرار می دهند , از جمله مواردی هستن که می توانند به طور رایگان از اون پشتیبانی کنن.

 

 اجرا در محیطهای ویندوز و یونیکس : یکی از ویژگی های MySQL این که در سیستم عامل ویندوز و یونیکس قابل اجرا هست.

 

چابکی و راندمان بالا : که این چابکی و راندمان در پروژه های کوچک و متوسط جواب میدهد و در پروژه های بزرگ به دلیل عدم بهره گیری از T-SQL نتیجه مطلوب را نمی شود گرفت.

 

اجرا روی پلاتفرم های Open Source: MySql یک دیتابیس اپن سورس هست که امکانات فوق العاده کمی دارد و برای زبان های اپن سورس تحت وب بویژه php قابل استفاده است. امکانات خاصی ندارد و محیط ویژوال آن زیاد جالب نیست ولی به خاطر سبک بودن برای برنامه نویسی تحت وب عالی و تعداد نسبتا زیادی کاربر را می تواند در هر لحظه  پشتیبانی کند.



:: برچسب‌ها: MySQL ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: